otrdiena, marts 24

LU Datorikas fakultāte: Retrospektīvā

Mani piedzīvojumi bakalaura studiju programmā.
Raksts ir garš, tā kā laikam nav jēga tērēt vietu garam ievadam.
Piebildīšu gan, lai nav cilvēkiem jāturpina komentēt, ka zemāk rakstītais ir subjektīvs redzējums - jā tas ir mans viedoklis, bez šaubām tas ir subjektīvs redzējums, es neesmu taisījis nekādu pētījumu, tikai aprakstījis savus iespaidus, kā cilvēks kas atnāca uz augstskolu un gribēja mācīties.
Turpinājumā vienkārši neliels ieskats par to, kādā līmenī ir kursi fakultātē, kuras karogu Aristotelī nes džeks, kas pirmajā kursā studē nu jau otro reizi, un lepni sauc: "Datorikas fakultāte - tava māte kvalitāte!!" :)

=======LABIE KURSI========
::Programmēšana I un II:: Manas atzīmes 10 un 9
Pasniedz vienai plūsmai Straujums, otrai Zuters. Straujums ir tieši un absolūti pretējs visam, ko iemieso viņa uzvārds. Cik lekciju neesmu cīnījies ar miegu pie viņa nav saskaitāms, taču jāatzīst, ka to nevar pārmest. Straujums ir iemesls, kāpēc datoriku mācīties var iet pat tie, kas nezin ko nozīmē vārds "brauzers". Rīktīgi lēni, riktīgi pamatīgi būve pamatzināšanas par programmēšanu un tas ir labi. Pāris reizes pa kluso aizlavījos arī uz Zutera lekcijām - tās šķita labākas, bet pa lielam tāpēc, ka savā nodabā programmēšanu mācījos Straujuma vielai pa priekšu, līdz ar to tajās lekcijās bija grūti.
Kas man besī ir tas, ka kursam ir praktiskie darbi, kurus neapmeklējot tev galā ir mazākas iespējas saņemt superlabu atzīmi kā pārējiem, jo par apmeklējumu dod bonuspunktus, kas manuprāt nav obligāti godīgi.
Kursam vēl bija arī otri praktiskie darbi, kurus pasniedz Rencis AKA Jēzus Kristus, kurš ir Latvijas krutākais baskājskrējējs. Rencis arī pasniedza ļoti labi, apmeklēt viņa lekcijas bija patīkami. Vienīgi nesaprotu kā viena kursa ietvaros 2 pasniedzēji var mācīt vielu tik nesinhronizēti.

::Diskrētā matemātika I un II:: Manas atzīmes 10 un 10
Juris Smotrovs ir matemātika ieslodzīta cilvēka ķermenī. Tavas ikdienas problēmas viņam nav saprotamas. Kur tu redzi rosolu, viņš redz kombināciju. Kur tev ir ģimene, viņam ir grafs. Labākais no matemātikām, viens no labākajiem pirmo 2 gadu kursiem. Reāli interesanta viela, reāli labi pasniegta. Nav īpaši daudz ko teikt, bet šis ir kurss, kurā es gāju pārrakstīt kontroldarbu, kurā dabuju 9. :|

::Automātu teorija:: Mana atzīme 10
Agris Šostaks droši vien varētu pasniegt jebko, jo vienkārši liekas, ka viņam pašam interesē. Riktīgi interesants kurss, reāli labi pasniegts. Sāku vielu, dzerot alu Kaņepē, mācīt arī Jānim Bičkovskim. Domājat, ka es esmu lohs, bet atnāk ar mums dzert Dainis, un Jānis viņam saka, lai aizver muti, jo viņš traucē viņam manus mājasdarbus risināt! :D Reāli viss kurss kā cietie rieksti/puzles bet ar jēgu. Fantastiski. Un Agris vienreiz man uz jautājumiem par kursa vielu atbildēja pēc 23:00 skypā!

::Analītiskā ģeometrija:: Mana atzīme 9
Kārlis Freivalds man iemācīja mīlēt ģeometriju. Matemātika man patikusi visu manu mūžu, bet vienmēr vairāk algebra, un krietni mazāk ģeometrija. Zinu, ka daudziem ir otrādi, bet man vienmēr šķita, ka ģeometrijā ir vairāk čakars, un mazāk rezultāta, bet ne šajā kursā.
Bija gana grūti, lai nebūtu garlaicīgi, un Kārlis vielai atrada praktiskus piemērus reāli kur tas izmantots datorikā. Es nevaru beigt uzsvērt cik šis ir būtiski, jo reāli mācīt man matemātiku, nepaskaidrojot kur es to varu izmantot ir pilnīgi bezjēdzīgi, jo es to būšu aizmirsis jau pēc mēneša.

::Algebra:: Mana atzīme 8
Pasniedz Kārlis Podnieks. Manuprāt, lielisks pasniedzējs, bet daļa kursa riktīgi sacepušies laikam taisīja kaut kādu petīciju, jo nebija apmierināti ar to, ka neko nerubī. Nezinu, es visu sapratu. Kontroldarbi savukārt iemācīja rēķināt tempā, ko es nekad mūžā nebiju uzskatījis par problēmu - šeit KD varēja izmantot visu, tai skaitā wolframalpha, bet pat ar to + zinot visu vielu principā uz 10, es kontroldarbos nedabuju augstāk par 8 pamatā tāpēc, ka es vienkārši nespēju izrēķināt visu tik īsā laikā. Podniek, tu esi traks vīriņš! Lai arī kurss ļoti foršs, tagad vairs neatceros pilnīgi neko, un nevienā brīdī tā arī nesapratu kur un kad tieši man  tā matricu algebra būs vajadzīga. Podnieks teica ka ar šādām metodēm datoram rēķināt būs vieglāk. Bet ko rēķināt? Ej sazin.

::Datu struktūras un pamatalgoritmi I un II:: Manas atzīmes 10 un 8
Nav komentāru. Ideāls kurss, tieši tas ko es gribēju mācīties, tieši tādā līmenī kādā gribēju mācīties. Gunti Arnicān es tevi mīlu, un, ja eksistētu Dievs, visi šīs fakultātes pasniedzēji būtu tādi kā tu.
Vienīgais sliktais komentārs par šo kursu man varētu būt, ka viela tiek apgūta nedaudz lēnākā tempā, nekā es gribētu, bet tas ir pilnīgi normāli, un es saprotu, ka dažiem iet grūtāk un es esmu ar to mierā, šis kurss bija skaists.
Daļai kursa bija praktiskie, kuros Iljins (cits pasniedzējs) lika kodēt uz papīra. Man nez kapēc visu laiku nepameta bailes, ka kaut kādā brīdī viņš man bez iemesla ievilks pa seju. Bet tā vispār arī praktiskie bija labi, jo Arnicāna mācīto vielu uzreiz varēja pielietot kādos praktiskos uzdevumos.

========OK KURSI=========
::Tīmekļa tehnoloģijas I un II:: Manas atzīmes 10 un 8
Pasniedza Krišs un Lavrenovs. Šis ir viens no tiem kursiem, kas notiek tajā nelaimīgajā auditorijā, kurā, ja tu neesi atnācis 10min pirms lekcijas sākuma, visticamāk pavadīsi visu laiku ar galvu 90 grādu leņķī pa kreisi vai pa labi, mugurā tiešī zem lāpstiņām griežoties koka kantei.
Krišs kursu pasniedza ļoti labi, ieinteresēja studentus. Varbūt jāmin mīnuss, ka nav nekādu praktisko darbu, ja neskaita 2 mājasdarbus. Lielākā daļa lekciju notiek vienkārši skatoties uz kodu viņa slaidos, un atcerēties kas tur bija rakstīts nav reāli. Par laimi slaidi pieejami arī elektorniski, un tāpēc kursu principā var vienkārši arī neapmeklēt, ja vien nav kādi specifiski jautājumi (arī tos droši vien varētu vienkārši aizrakstīt elektroniski). Vai ir jēga šī kursa dēļ nākt uz augstskolu? Grūti teikt. Krišs supermalacis ar savām prezentācijām, bet ja tu viņas dabū no sava kolēģa, kurš studē DF, kursa apmeklēšanai jēga ir 0.
Otrajā semestrī Krišs pazuda un es raudāju gaužas asaras. Viņa vietā atnāca Artūrs Lavrenovs, maģistrants, un turpināja pasniegt no Kriša materiāliem. Principā līdz ar to kursa kvalitāte it kā nemainījās, jo es joprojām mājās skatījos Kriša slaidos un priecājos,vienīgi tagad, ja sagadījās atnākt uz lekciju, uznāca bišķīt gruzons, jo šķita, ka Artūrs nav baigajā sajūsmā par iespēju pasniegt mums, bet tas iespējams tāpēc, ka mēs visi esam lohi.
Kad nācu atrādīt gala darbu, šķita ka viņš vispār iekšā ir nomiris. Tā ka tu skaties cilvēkam acīs, un tur otrā pusē nekā nav. Riktīgi centos uztaisīt savu galdarbu ļoti labu, bet tā kā web developments totāli nav man, beigās sanāca kaut kāds salīmēts sūds. Pašam nedaudz bēdīgi, bet ko darīt, gāju uz eksāmenu cerot saņemt vismaz 4, lai ar to nekad mūžā vairs nav jādīlo. Artūrs apskatījās, skumīgs konstatēja ka ir uztaisīts pilnīgs sūds un ielika 7.
Tagad pie viņa šogad varot iet rakstīt kvalifikācijas darbu visi tie, kuriem reāli nevajag darba vadītāju, vienkārši kādu, kas uzliek kaut kur parakstu.
Sad story ;_____;

::Matemātiskā analīze I un II:: Manas atzīmes 6 un 7
Pirmoreiz mūžā sapratu kā jutās tie bērni, kas ceturtajā klasē knapi vilka matemātiku uz 4, kamēr es kolekcionēju 10niekus. Inese Bula varbūt ir ļoti laba matemātiķe, bet savilkt vielu kopā ar to, kā es viņu varētu izmantot datorikā, neuzskata par vajadzīgu. Kurss gāja divus semestrus - pirmajā tā arī nesapratu ko un kāpēc es rēķinu, bet otro pabeidzu nejūtoties kā pilnīgs idiots! :) Nebija tik grūti gājis ar matemātiku nekad mūžā, toties tagad es māku rēķināt lietas, kurām mana mamma pat pierakstu nesaprot. Ir ok, bet tālu no realitātes.
Pāris reizes Bula bija prom, un lekciju viņas vietā atnāca pasniegt viņas vīrs, kas arī bija mani gada highlighti. Džeks visu saprot, bet reizē arī pilnīgi jucis, padarot matemātikas mācīšanos lielisku :D
Tipiska situācija no viņa puses
*Auditorijā neviens neko nesaka*
Buls: Jūs jau visi sakat, ka es esmu stulbs!
*Auditorijā neviens neko nesaka apmulsis*

::Datu bāzes I:: Mana atzīme 9
Par šo kursu maz ko teikt. Pasniedz Ģirts Karnītis un praktiskos vada lektore, kuras vārdu aizmirsu. Karnītis ir smieklīgs un māca ļoti labi, ņemot vērā, ka kurss ir visai pasauss. Forši, ka ir praktiskie darbi, jo sanāk arī tad reāli kaut ko izdarīt. Kurss it kā ir superviegls. Salīdzinoši ar pārējiem, iemācītais apjoms šķiet kaut kā ļoti mazs, bet no otras puses momentā to pielietoju toreizējā un tagad arī tagadējā darbā, kas principā ir lielisks rezultāts. Nezinu gan  vai tā dēļ vērts iet augstskolā.

::Datoru tīkli I:: Mana atzīme 9
Pasniedza Leo un Krampis. Abi divi galīgi lieliski. Leo ir tik entuziastisks par kabeļiem un paketēm, ka uz īsu brīdi pat man sāka šķist, ka man interesē tīmekļi. Un cilvēki, kas staigā ar telefona maciņu pie jostas un apķiķinās par TCP jokiem ir vienkārši lieliski. Iemācījos reāli daudz - problēma gan ka savā nodabā, jo lekcijas apmeklēt jēga bija maza - tajās tika tikai pārstāstīts izlasītais materiāls. Pagrabā pie Krampja toties iemācījos nomainīt galu LAN kabelim.
Liela kursa problēma kas raksturīga daudziem šīs fakultātes kursiem - reāli cenšas atņemt tev jebkādu motivāciju mācīties. Šim kursam par pamatu, piemēram, ir CISCO kurss, kura visas kontroldarbu un eksāmenu atbildes ir pieejamas internetā. Reāli tu neesi ieinteresēts pildīt KD godīgi, ja tev, piemēram, interesē stipendija.
Uz eksāmenu jautājumu varianti ir daudz, bet visiem ir atbildes. Drošivien nemelošu ja savi 80% kursa nedēļu pirms eksāmena kapāja vnk iegaumējot atbildes, pat nesaprotot jautājumu. Ja tagad pie tevis strādā LUDF students, vari paprasīt viņam kāda informācija ir TCP paketes pirmajā baitā. Es domāju liela daļa atbildēs vienkārši ar "variants b".


========BEST OF DF========
::Uzņēmējdarbības pamati:: Mana atzīme 7
Katrā fakultātē laikam ir obligātais ekonomikas kurss. Mūsējā tas bija pirmajā semestrī, bet tā kā datoriķiem ir jābūt lieliem uzņēmējiem un jātaisa Džodžle (jo iemācīt darīt kaut ko normālu šī fakultāte šķiet vairās kā no uguns) , tad lūgtum šeit vēlviens ekonomikas kurss.
Jēga pilnīgi nekāda un šķiet tā domāja arī pasniedzēja. Viss kurss pa lielam sastāv no tā, ka tu taisi prezentācijas un rādi citiem studentiem. Tad viņi dara to pašu.
Liels paldies Latvijas Universitāte, ja es būtu gribējis skatīties, kā man 3 meitenes ar grūtībām mēģina izstāstīt kas ir PVN, es būtu vēlreiz gājis vidusskolā. Kursu principā neapmeklēju, atnācu uz tām reizēm, kad man bija kaut kas jārāda, un pēdējā savilkt kopā parādus. Kopā biju kādas 5 reizes un dabuju 7. Nedaudz skauž, ka viens cits džeks bija 3 reizes un dabuja 9. :/
Māte kvalitāte.

::Angļu valoda:: Mana atzīme - nav - pielīdzināju no SZF
Tev varētu šķist, ka atrast sliktāk organizētu cilvēku grupu par dzērušiem studentiem var tikai ar uguni, bet tā nebūt nav. Paņēmu šo kursu, lai arī angļu valodu biju licis jau SZF, jo gribēju būt apzinīgs, bet acīmredzami kaut ko līdz galam nesapratu. Kursu vada kādas 5 haotiskas lektores, no kurām dažas iespējams pat nezin ko viņas vada (viena reiz ienāca pie mūsu grupas pasniedzējas un tā arī pateica "Kas man viņiem jāsaka?", un tad mūsu pasniedzēja pazuda uz 40 min.). Par vienu no viņām ir konkrētas aizdomās, ka pirms lekcijām vienkārši pīpē crack. Konkrēti manas grupas pasniedzēja 'saslima' uz kādiem 2 mēnešiem, un cita pasniedzēja mums piešķirta netika. Kad mūsējā atgriezās, nesaprata kāpēc mēs kursa vielu neesam izņēmuši savā nodabā. Citas grupas gan teica, ka mūsu pasniedzēja tādejādi ir vislabākā, jo no savām viņi vienkārši vispār neko nesaprot ko viņas grib. Aizgāju pie metodiķes un pielīdzināju SZF kursu. Pēc tam ņirgājos par nabaga kolēģiem, kas šajā murgā dzīvoja līdz pat semestra beigām.

::Datorsistēmu uzbūve I un II:: Manas atzīmes 7 un 9
Ja ir slinkāks cilvēks par brigadieri 15 cilvēku ceļa labošanas brigādē, tad tas ir Imants Gorbāns. Varu tikai apbrīnot spējas ar kādām viņs ir dabujis šo darbu, jo gada laikā kursa abās daļās iemācījos pilnīgi un absolūti neko ar tēmu saistītu. :D
Pārsvarā lekcijas šķiet notiek par tēmu "Kas jauns Imanta Gorbāna galvā", kas liek domāt, ka saturs ir random, bet aprunājoties ar kolēģiem no citas plūsmas, uzzināju, ka viņiem tiek pasniegts pilnīgi tas pats. Pāris no tēmām, ko apskatījām:
-Ko darīt iebraucot ar mašīnu augstsprieguma līnijas stabā?
-Kādas bija padomju zemūdenes?
-Kā atdzīt mašīnu no Amerikas?
-Kādā izstādē Imants Gorbāns bijis pagājušogad? (prezentācija ar bildēm)
-Kā zirneklis traucē Gorbānam veikt sava pagalma videonovērošanu, neskatoties uz visādām kukaiņu indēm.
Kontroldarbi gan šajā kursā reāli ir par vielā paredzēto (jāzin 800 spraudņu ligzdas, jāzin kā strādā procesors u.t.t.), bet to jautājumi nav mainīti 5 gadus, kontroldarbus var pildīt uz sava datora, kamēr Imants savā kompī baksta to aitiņu, kas staigā pa ekrānu. Tā, ka reāli es sēžu - puse ekrāna man ir PDF ar atbildēm, otra puse Estudijas, kur viņas jāievada. Thats it. Tā kā biju atnācis uz augstskolu mācīties (duraks, es zinu) pirmo kontroldarbu rakstīju "pa godīgo". Saņēmu ~6-7 (viela reāli grūta), kamēr mani konkurenti uz stipendiju 9-10. Fuck it. Pa atlikušo gadu atnācu tikai uz tām lekcijām, kurās KD.
2. semestrī bija arī jānodod tāds kā referāts par sevis izvēlētu tēmu. Viens džeks vienkārši izlaida caur google translate un nodeva ar tādiem teikumiem, kā "Mans vīrs man uzdāvināja iPod Jaukt". Esmu visai pārliecināts, ka bija sekmīgs.

::Internets, tīkla etiķete un tiesiskais regulējums:: Mana atzīme 9
Šī kursa sākumā profesors Vītiņš uzreiz paziņoja, ka kurss tiek pasniegts tikai tāpēc, ka tādi ir universitātes noteikumi. Bija forši vieslektori, bet galvenokārt dzinām huiņu. Gala atzīmi noteica pēc esejas "Es un internets" un iesūtītā CV. Man besī huiņa, tāpēc eseju uzcepu pa 1,5h.
Profesors Vītiņš teica, ka mana eseja esot ārkārtīgi slikta :(
Bet CV ļoti ļoti labs :)
Galā 9.
9 balles.
Par CV.
Kurā tu raksti kur tu esi strādājis.
Tava māte kvalitāte.

::Operētājsistēmas:: Mana atzīme 10
Imants Gorbāns strikes again. Šis gan kurss patiesībā bija ievērojami labāks par DSU, jo Imantam patīk runāt par Microsoft, līdz ar to bija vismaz par tēmu. Bija tādi mājasdarbi, kuros reāli jādara Windowsā lietas, par kurām neko nezināju, un jātaisa screenshoti uz katra soļa. Ja nemaldos viens džeks nodeva darbu ar 240 lapām, jo daudz screenshoti. Bet tā chill, nenolikt neiespējami. Kursa otrajā pusē atnāca Krampis (cits pasniedzējs) un sāka mācīt par Linux. Kādu mēnesi pavadīju pārsteigts, ka manā galvā nonāk kaut kāda informācija. Kāds sakars? Kas mēs te tad galu galā studēt atnācām vai mācīties? Jo par mācīšanos šajā kursā nekāda runa nebija bijusi. Krampis bija awesome un daudz iemācījos par Linux. Cerams, ka cilvēks no LU aizbēgs cik ātri vien iespējams.

::Kursa projekts I:: Mana atzīme ieskaitīts
AKA tu esi students, un tev tāpat nav ko darīt ar savu dzīvi.
Kursa ideja ir tāda - nākamajā semestrī jāiebāž 16KP praksei un 8KP kvalifikācijas darbam. Diemžēl nav atļauts likt vairāk kā 20KP semestrī, tāpēc 4KP jāpārceļ uz šo. Tas ka studentiem prakses laikā jātaisa kvalifikācijas darbs ir pohuj, galvenais nu tos kredītpunktus ir sabīdīt. Bet ko tad ar viņiem īsti darīt? Nu jādara tā - uztaisīsim lekciju ciklus "Ko drīkst rakstīt vēstulē darba devējam" un "Vai tā īsziņa, ko man draudzene pa pālim atrakstīja ir derīgs avots kvalifikācijas darbā?" un liksim studentiem viņus OBLIGĀTI apmeklēt kā minimums 8 reizes katru.
Jap. Dažas reizes Borzovs tā kursa laikā vnk iepisa sava kursa kontroldarbus. Par tām reizēm paraksti neskaitījās. Es nezinu, var jau būt ka dekāns tā drīkst.
Šī kursa laikā iemācījos kā uzstādīt oriģinālo EverQuest spēli, paskatījos kā MMO izskatījās pirms daudz gadiem, papildīju citu kursu mājasdarbus, pagulēju, pāris reizes lasīju grāmatu.
Paldies Datorikas fakultāte, bez jūsu palīdzības es nevarētu būt 8:30 jau bijis centrā un brutāli atsēdējis 3h jūsu telpās. Ja nebūtu jūs, kas zin, es varbūt būtu strādājis un atvieglojis sev nedaudz slodzi, lai labāk tiktu galā ar vielu, kurai arī ir jēga? Nē, tas nevienam nav vajadzīgs. DF izlaistie studentie būs vislabākie valsts darbinieki, kuri zinās kā vislabāk sēdēt uz dirsas un neko nedarīt stundām no vietas.
Apdirsties, bļeģ, māte kvalitāte.

::Programminženierija:: Mana atzīme 6
AKA pēdējais cerības/motivācijas tests. Šis kurss visticamāk ir tas lielākais sieta kurss. Bet atsijā nevis tos, kas spējīgi pavilkt vielu, bet tos, kas spējīgi pavilkt šīs fakultātes bullshit līmeni. Tas ir kā filmās, kad protagonists ir ticis galā ar 5 dažādiem spēka un izturības pārbaudījumiem, un pēdējais šķērslis ir ieskatīties sev dvēselē un redzēt tur Juri Borzovu nolaižam podā tavu vēlmi mācīties.
Kursu kopā pasniedza 3 cilvēki Borzovs, Dosbergs un Arnicāne.
Arnicāne pasniedz praktiskos darbus, dara to pirmo gadu, bet dara to ļoti labi. Principā prakstiskajos visu gadu taisam kursa gala darbu, un pasniedzēja palīdz tikt ar to galā laicīgi, atbild uz jautājumiem, sniedz komentārus par izdarīto. Pa lielam uzpasē vai tu kaut ko rubī (kā mēs vēlāk uzzināsim - izrādās, ka nē). Mūsu grupā semināros pie viņas bija kādas 5 komandas, no kurām mēs bijām viena no 2, kas arī kaut ko reāli saprata un darīja.
Borzovs pirmo pusi semestra pasniedza programminženierijas pamatus, kas reāli ir svarīga un patiesībā interesanta nozare, bet pasniegta tik maksimāli garlaicīgi, ka pēc tam atnāca Dosbergs, kurš pamatā stāstīja par standartiem (max sausums) un padarīja šo lekciju kursu par nelielu Disnejlendas braucienu.
Kursa laikā ir 3 kontroldarbi, par salīdzinoši lielu vielas apjomu. 1. vada Borzovs, kurš 2 reizes uzkāpa līdz auditorijas pusei un tad pārdomāja kontrolēt studentu darbu. 2. vadīja Dosbergs kurš gan kontrolēja diezgan agresīvi, un visi bija nedaudz pārsteigti. Ko tu dari čali? Vai tad Borzovs tev nepateica, ka te nevienu nekas nepiš?
Jebkurā gadījumā kontroldarbu rezultāti tāpat bija nebūtiski, jo tiem visiem bija piemērots Borzova koeficients, kas ir skaitlis 0.00-1.00 ar kuru pareizina tavu atzīmi. No kā viņu iegūst man nav ne jausmas, bet piemēram manas atzīmes kontroldarbos bija kkāds 9-4-8. Tajā kurā dabuju 4, man blakus džeks norakstīja no mana špikera un dabuja 8 :). Viens čalis trīs reizes gāja rakstīt vienu un to pašu jautājumu ar vienu un to pašu špikeri, dabuja 3-3-7 :)
Bet lielākā bomba ir eksāmens - tajā jārecenzē grupas darbs citai grupai, un jāprezentē savējais. Savā tiešām šķita, ka esam ieguldījuši daudz darba, daudz konsultējāmies ar Arnicāni, visu gadu viss bija labi. Par pirms eksāmena atradām kļūdu un sabijušies gājām prasīt ko darīt, un viņa teica, lai nebaidāmies - viņa mūs aizstāvēs (jo mūsu darbs ir labs!!).
Grupa, kuru mēs recenzējām savukārt darbu pa lielam sablieza pēdējā nedēļā un sastāv no cilvēkiem, kuru kopējais parādu apjoms bija 30KP pa 5 cilvēkiem :D Knapi kaut ko salīmēja, bet darbs dirsā sūdīgs. Nu tā ka vispār nav sapratuši kā pareizi taisīt modeļus, visādi bezsakarīgi apgalvojumi ("sistēma vienlaicīgi apkalpos bezgalīgu skaitu lietotāju, bet jābūt iespējai skaitu palielināt" u.t.t.).
Darbu prezentējām PĒC KĀRTAS! VIENAI UN TAI PAŠAI KOMISIJAI! un saņēmām 4, un viņi 6.5. Mūsu darbs bija vienīgais darbs VISĀ FAKING KURSĀ kurš dabuja 4.
Daini Dosberg tu #$%^*#$%^*#$%^* reāli kā? Knapi sekmīgs? KNAPI SEKMĪGS? Kā nākas ka mēs visu gadu strādājam, un vienai pasniedzējai nav vispār kur piesieties, bet Dosbergs var iebliezt 4???????????
Ejiet jūs vienkārši dirst, māte kvalitāte. Pizģets tas ir. Un viņi saņem par to naudu.

Varbūt izlasot šo rodas jautājums - WTF. Zini, ka neesi viens. Ilgi domāju kā var būt, ka pieprasītākā studiju programma valstī ar visvairāk budžeta vietām, tiek pasniegta tik faking sūdīgi, un tā arī nesapratu. Un nesaprotu kā fakultātes dekānam nav kauna rakstīt vēstulē studentiem lūgumu aizpildīt aptauju par fakultāti, piebilstot, lai nekautrējas likt ļoti labus vērtējumus, lai pierādītu, ka DF vēljoprojām rullē. Juri Borzov! Pieaudzis cilvēks taču esi. Nu kā nav kauna.

Līdz grādam viss, kas palicis ir prakse un kvalifikācijas darbs. Ar praksi gan datoriķiem nav jāsūdzas, jo nemeklējot atradu tādu, kur no 0tās dienas sola lielāku algu, kā ar SZF grādu pēc 4 gadu darba. Domāju tas daļēji arī ir iemesls kāpēc neviens nesūdzas - datoriķus vajag un vajag reāli daudz, un diemžēl mūsu mazā valstī jau nav kur citur viņus ņemt.
Nesaprotu gan tad kādēļ neizmācīt viņus kārtīgi. Reāli izskatās ka viss fakultātes mērķis ir sagatavot darbiniekus valsts iestādēm.
Bet ja tev ir paziņa vidusskolnieks, kas plāno savu nākotni šajā sfērā un apsver šo fakultāti - es neteikšu gluži neej tur studēt, bet ja ir iespēja sev interesējošā jomā dabūt neapmaksātu praksi - ej tur. Godavārds. Angļu valodu var iemācīties arī brīvajā laikā.

Man viss, kas palicis bija uzrakstīt kvalifikācijas darba dokumentāciju, jo kodu pēdējo gadu laikā izstrādāju darbā, bet vienkārši neceļas rokas. Cik daudz bullshit var nākt no vienas fakultātes ir vienkārši prātam neaptverami. Liels paldies DF, bet es laikam labāk izmantošu savu brīvo laiku mācoties programmēt.

Lūk, tava māte kvalitāte.

40 comments:

  1. Paldies par jautro rakstu! Esmu tā paša kursa students, tāpēc izteikšu šeit savu viedokli. Uzreiz gan teikšu, ka kopsummā uzskatu, ka raksts nav objektīvs, jo Universitātes programma ir laba un lielākā daļa, kas "izdzīvojuši" pēc diviem gadiem reāli arī spēj strādāt un darīt foršas lietas (kas starpcitu ir liels retums jebkuras citas universitātes jebkurā citā fakultātē).

    No pasniedzējiem īpaši uzteikšu Arnicānu un Smotrovu(abi super!!), kā arī tos, kuru kursus var redzēt manā TOPā pie labajiem(Karnītis, Straujums, Zuters, Šostaks, Rencis, arī Bula un Krišs) . Tāpat lielisks bija arī Vītiņš - gaišs un izpalīdzīgs cilvēks (lai gan kurss tiešām bija vairāk formalitāte).

    Varētu droši uzrakstīt tādu pašu eseju, kā šī raksta autors, bet laikam centīšos īsi. TT1 un TT2 nepieciešami praktiskie darbi lekciju vietā. Datoru uzbūvē un Datoru tīklos tiešām norakstīja VISI, bet, ja mēģīnātu pret to cīnīties, tad drīzāk lielākā daļa sanāktu nesekmīgi, jo pārbaudījumi bija tiešām neadekvāti grūti. Vislabāk to tiešām raksturo Datoru uzbūves kāds no jautājumiem, piemēram, par windows 20 modeļiem, kuri jāsavieno ar datumu, kurā tie parādījās. Un par šādu uzdevumu - 1 punkts no 50 kopējiem! Lieliski! Negribas arī pārāk nolikt pasniedzēju Gorbānu, jo stāstītie stāsti pārsvarā bija interesanti un lielākoties arī vismaz saistīti ar datoru lietām (bieži gan ne pa tēmu, tas tiesa). Diezgan slikts viedoklis man ir par analītisko ģeometriju - likās, ka pāris cilvēki kursā kaut ko "rubī" un iet pie tāfeles, bet pārējie vienkārši cenšas izbraukt no līdzīgiem uzdevumiem KD. Viena no retajām reizēm, kad domāju - kā tie daži saprot par ko ir runa un spēj pārliecinoši risināt uzdevumus, bet es kā lohs vispār nerubīju. Materiāls internetā bija slikts un beigās labākais, ko spēju atrast, lai kaut ko iemācītos, bija vāji ieskanēta grāmata estudijās.

    Kvalifikācijas jeb kursa darbs tiešām tāda dīvaina lieta - ar foršu smīnu noklausījos, kā Dosbergs teica, ka trīs veidošanas personmēneši būs jāaizpilda prakses laikā, katru dienu pēc 8h darba nākot mājās un 5 h taisot, bet atlikušās 15h salasot pa brīvdienām (kā tad :) )...

    Īpaši uzslavēšu vēl Arnicāna veidotos programmēšanas uzdevumus, kurus bija jānodod serverī - gan lieliska izdoma, gan laba iespēja studentiem izpildīt lielāka apjoma uzdevumus praksē.

    Ar DF apgūto esmu apmierināts un iesaku šeit nākt mācīties.

    Sarindoju kursus šādi:
    Ļoti labie kursi:
    ::Programmēšana I un II::
    ::Diskrētā matemātika I un II::
    ::Automātu teorija::
    ::Datu struktūras un pamatalgoritmi I un II::
    ::Datu bāzes I::

    OK Kursi:
    ::Tīmekļa tehnoloģijas I un II::
    ::Matemātiskā analīze I un II::
    ::Uzņēmējdarbības pamati::
    ::Internets, tīkla etiķete un tiesiskais regulējums::
    ::Programminženierija::
    ::Algebra::

    Viduvēji:
    ::Analītiskā ģeometrija::
    ::Kursa projekts I::
    ::Datoru tīkli I::
    ::Operētājsistēmas::

    Slikti:
    ::Angļu valoda::
    ::Datorsistēmu uzbūve I un II::

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Paldies par komentāru!
      "Uzreiz gan teikšu, ka kopsummā uzskatu, ka raksts nav objektīvs" - bet protams, tas ir mans viedoklis
      "jo Universitātes programma ir laba" - tas savukārt ir subjektīvs tavs viedoklis :)

      "lielākā daļa, kas "izdzīvojuši" pēc diviem gadiem reāli arī spēj strādāt un darīt foršas lietas" Es gan teiktu, ka šis nav universitātes nopelns, bet gan izdzīvo tie, kas paši saviem spēkiem grib strādāt un darīt foršas lietas. Ir būtiski pieminēt, ka izdzīvo labi ja 30%, no kā lielākā daļa ir 15-30% kas nav obligāti labs rādītājs.
      Ja es būtu darba devējs, tad no tiem, kas uzsāka studijas 2. kursā es labākajā gadījumā varētu atrast 30, kurus būtu jebkāda jēga ņemt darbā. Bet iestājās pirmajā semestrī cik? 250?

      Dzēst
    2. Arnicān, ko Tev Gorbāns tādu nodarījis?

      Dzēst
    3. Jāpiekrīt par manu subjektīvo viedokli :) Pats gan vairāk vērtēju pēc faktora - kāds ir progress un vai esmu apguvis vielu. Lielākoties tas ir izdevies (bieži gan pēc paša praktiskiem darbiem, nevis pēc boooring lekcijām). Tiem dažiem kursiem, kuri atzīmēti kā "ļoti labi", vielas apguve bijusi arī interesanta un kvalitatīva (arī laikam subjektīvs spriedums :D ) ...

      Jap, skaitļi ir dramatiski, bet, manuprāt, Latvijas augstskolu sistēmā šie skaitļi ir precīzi un pareizi. Atkal jāpiemin citas fakultātes un universitātes, kur bieži ir - tik maksā un beigās būs arī tas diploms (taču darbs gan nebūs). Ja sistēma ļauj visiem, kas grib, mācīties augstskolā, tad tiem 70% arī ir jāatkrīt, kuri nav spējīgi vienkārši saņemties. Kādi 50 bez pilnīgas motivācijas jau atkrīt pirmajos 3 mēnešos un tā jau manuprāt nav DF vaina. Vairāk gan žēl man būtu, ja atkritis kāds godīgais, kurš pats visu darījis, bet teiksim nav ticis pāri Gorbānam un tīkliem.

      Dzēst
    4. Bet fakultāte taču var nākt pretim, un es uzskatu, ka tas ir fakultātes darbs. Jā - sakam "tāda bezmaksas augstākās izglītības cena" un "citur jau arī riktīgi sūdīgi", bet es neuzskatu, ka tas ir arguments.
      Algu maksā gan Gorbānam, gan Vītiņam, gan tiem cilvēkiem, kas sastāda studiju plānus, gan Dosbergam, kas man iepisa 4. Tas ir viņu darbs! Vai tāpēc, ka visur strādā slikti, arī viņi var strādāt slikti?
      Es nedomāju ka kādā darbavietā tev teiks "Jā, visi Latvijas programmētāji ir sūdīgi, tāpēc programmēsim arī mēs riktīgi sūdīgi."
      Standarti, protams, katram ir savi, bet man personīgi viedoklis ir tāds, ka, ja tu nāc uz darbu, tad izdari viņu kārtīgi. Gan sētniekam, gan programmētājam, gan Borzovam.

      Tu saki, ka 50 atkrīt bez motivācijas pirmajos mēnešos. Jā ir cilvēki, kas varbūt nepaņēma pareizo izvēli, bet ir cilvēki, kas atkrīt tālākos mēnešos. Es bez motivācijas atkrītu 16. mēnesī un mana pirmā gada vidējā ir 9+. Nav DF vaina?

      Dzēst
    5. Nuja, tāpēc arī pieminēju lietas, kas man nepatika, bet tie pāris cilvēki, kas nestrādā kārtīgi, manuprāt, sistēmu galīgi nesačākarē. Reku, Tu izteici savu viedokli un gan jau arī tas nonāks pie dzirdošām ausīm (cerams dekāns Borzovs ir progresīvs cilvēks :) ) un iespējams arī kaut kas mainīsies uz labo.

      Īsti nesaprotu - kāda ir Tava motivācija, ka tagad pameti? Ja viss jau ir uzprogrammēts, tad to dokumentāciju 4 līmenī pa pāris dienām vai nedēļu var uztaisīt. Aizvainojums uz augstskolu? Nu, pat tāds "profu" diplomiņš varbūt kaut kad dzīvē var noderēt...

      Dzēst
    6. Apvainojies + neceļas rokas to darīt. Vienkārši neredzu tam jēgu.
      Ja darba vietas kritērijs tam vai pieņemt vai nepieņemt mani darbā ir LU DF 1. līmeņa diploms, tad tā visticamāk nav vieta, kur es gribu strādāt.

      Dzēst
    7. Protams, programmēšanā tas diploms nav svarīgākais, bet visās darba vietās gan jau skatīsies, vai ir kaut kāds diploms vai nav. Un, ja redz, ka ir diploms, tad darba devējs vismaz redz un iespējams zin, ka esi izgājis cauri savdabīgam sietam. Tā ka izdari labāk to minimumu un sevis dēļ pabeidz darbu, nākotnē nenāksies nožēlot...

      Dzēst
  2. Izklausās pēc meitenes, kura nedabūja savu ikgada kāroto stipendiju un tāpēc aizgāja prom.

    Reāli, tagad uz Tevi citas darba vietas tieši skatīsies, kā uz cilvēku kurš kaut ko iesāk, bet nespēj pabeigt.

    Paskaties no citas puses: "Fakultāte liek apgūt daudz sūda."(vismaz pēc tava viedokļa)
    Tad arī Tu to iemācies, apstrādāt daudz sūda un saprast, kas Tev ir nepieciešams.
    Ja domā, ka darbā Tev vienmēr būs forši pūkaini darbi un pa biroju skraidīs vienradži, tad tiešām novēlu, lai tas izdodas. Šaubos.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. kāpēc iesāktais jāpabeidz?
      dari, ko gribi un sasniegsi rezultātus ko gribēji, piemēram, radīsi darbavietu kādam, kurš ir pabeidzis studijas
      patīk apgūt sūdu - apgūsti - mērķis sasniegts
      ir diplomi ar jēgu - kas dod tiesības
      un bez jēgas - kas slavē

      Dzēst
    2. Paldies par viedokli, visticamāk dārgais skolasbiedr.
      Strādājot pilnu slodzi, stipendija nav būtisks kritērijs. Lai saprastu par ko tieši visvairāk esmu apvainojies nu galīgi nebija jābūt asākajam nazim atvilknē. Jātrenē dedukcijas spējas! :)

      Komentāru par darbu diemžēl neņemšu par pilnu, jo izklausās ka esi no pirmā kursa studentiem, kas savukārt visticamāk nozīmē, ka es strādāju jau laikā, kad tu vecākiem vēl prasīji atļauju spēlēties ārā pēc 22:00.
      Gribētu gan pateikt - pavadīt 4 gadus "filtrējot sūdu" ir reāla laika izšķiešana katram, kas grib kaut ko mācīties paša iniciatīvas pēc, nevis tāpēc, ka vecāki liek. "Filtrēt sūdu" normāli spējīgs cilvēks var arī savā brīvajā laikā, tam nav nepieciešama augstskola.

      Dzēst
    3. Neviens, kas skatās CV nepārbauda vai mācības pabeigtas, ja norādītais mācību ilgums vienā iestādē ir 3-4 gadi (ar neviens domāju nevalsts sektoru, kur papīram tiek piešķira vērtība papīra pēc).

      Dzēst
  3. Man gan pasn. Gorbans patika, stastitais bija normāls, kontroldarbi ari kaut cik ok. Vēl dažus kursus arī esi novērtējis par zemu. Cik atceros, algebra bija diezgan briesmīga.

    AtbildētDzēst
  4. Labrīt. Raksts daudzpusīgs un dažviet interesants. Man kā nu jau maģistrantūras studentam ir tikai viena lieta piebilstama. Ja Automātu teoriju un Formālās gramatikas tev nepasniedza Ēvalds Ikaunieks tad tu neesi dzīvojis...... :(

    AtbildētDzēst
  5. Sup, dažviet piekrītu rakstam, jo īpaši ja iet runa par studentiem, kas nav pirms universitātes plānojuši pievienoties IT pulkam. Pirmie divi gadi ir kā pirmās dienas frontē, nevar saprast kas notiek, no kurienes šaudās un kas vispār notiks ar tāvu dārgo dzīvi.
    Bet!
    Trēšājā kursā izvēloties novirzienu ( pirms pāris gadiem vismaz tā bija) macības kļūst interesantākas, kaut vien dēļ tā fakta, ka parādās izvēles kursi, kur reāli var ietekmēt, kam tu veltīsi tuvāko pusgadu. Vairāku kruto kursu (Kriptogrāfija, Attēlu apstrāde, etc) tiek prasīts to iepriekšējo mistisko kursu (Matemātiskā analīze I un II, A. Ģeomētrija, Automāti, etc.) apgūšana.

    Kopumā no manas pieredzes, DF studentam iesaku būt godīgam pret sevi.
    Ja gribi kļūt kruts spečuks - tiecies visur pēc 10, tad zināšanu klāsts būs solīds, jo 10 dabūšānai bieži vien prasības bija daudz augstākas ar netriviāliem uzdevumiem.
    Ja jūti, ka nevari studēt uz pilnu jaudu un velti tērē laiku, maini kaut ko savā dzīvē. Labāk pamēģināt citur, nekā vēl divus gadus mocīties.

    P.S.
    "Juris Smotrovs ir matemātika ieslodzīta cilvēka ķermenī."- līdz asarām :D
    Gorbānam vajadzētu savu raidījumu Youtubā uztaisīt :))))

    AtbildētDzēst
  6. Esmu jūsu kursabiedrs. Dažas domas:

    * Nedrīkst iznest no universitātes (uzņēmuma, kolektīva, ģimenes) iekšējus atkritumus. Tie ir visiem. Kādiem vairāk, kādiem mazāk. Jūs taču redzējāt, kurā fakultātē gatavojas iestāties. Un laiks savākt informāciju jums bija. Neviens ar varu nelieka jūs nākt mācīties šajā fakultātē.

    * Nekad nesakiet par kolēģiem/pasniedzējiem slikti. Pat ja viņi tiešām ir briesmīgi. Dzīve ir apbrīnojami apaļa, profesionālā vide ir ierobežota jebkurā jomā un agrāk vai vēlāk var gadīties, ka jūs viņus satiksiet. Īpaši mūsu centralizētā valstī.

    * Man jāatzīstas: es nezinu, kurā gadā iznāca Windows NT 3.1, jo pasniedzējs stāstīja par videonovērošanu, nevis par to, cik adatas ir DB-25 portam, un nepiespieda mani iegaumēt Celeron 1.6 processora frekvenci, un par LVS 71:1996 standartu neko nepateikšu pēc atmiņas. Tas, protams, ir šausmīgi. Tomēr es esmu pateicīgs pasniedzējiem un universitātei.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. 1.) Skatījos, domāju, nekur ziņas par šādu studiju kvalitāti neredzēju. Visticamāk dēļ tādu cilvēku kā Jūs. Universitāte nav ģimene, tās nav attiecības. Tā nav nekāda veļas mazgāšana. Tas, ko Jūs apgalvojat ir, ka nav nepieciešams visiem zināt, ka valsts apmaksātā iestādē darbinieki neveic savu tādā līmenī, kādā es to vēlētos. Nav jēga strīdēties, tikai varu teikt, ka kategoriski nepiekrītu Jūsu viedoklim. Būtu bijis ļoti pateicīgs, ja kāds šādu rakstu būtu uzrakstījis pirms es stājos LUDF, nevis sekojis jūsu piemēram turēt muti.

      2.)Sniedzu savu novērtējumu par viņu padarīto darbu, un laipni aicinu visus tieši to pašu darīt par manu. Tādi liekuļi, kas labāk visu noklusē, manuprāt, ir pamats ļoti zemam kvalitātes līmenim jebkurā sfērā. Par to, ka saistība ar pasniedzējiem vēl būs, nešaubos, taču pieņemu, ka viņi visi ir pieauguši cilvēki, kas spēj uzņemt kritiku, un redzēs, ka mani komentāri, lai arī paspilgtināti ar emocijām, nav bez pamata.

      3.)Esmu ļoti pateicīgs tiem pasniedzējiem, kas veltīja savas pūles un tiešām kaut ko iemācīja. Vai es esmu pateicīgs par videonovērošanas stāstu? Nē, paldies, man ir ko darīt ar savu dzīvi. Nedomāju, ka arī Jums vajadzētu ar šo lepoties.

      Dzēst
  7. "Darbu prezentējām PĒC KĀRTAS! VIENAI UN TAI PAŠAI KOMISIJAI! un saņēmām 4, un viņi 6.5. Mūsu darbs bija vienīgais darbs VISĀ FAKING KURSĀ kurš dabuja 4."

    "Sniedzu savu novērtējumu par viņu padarīto darbu, un laipni aicinu visus tieši to pašu darīt par manu."

    Lūdzu, Jūsu darbu studijā! Lai visi tiešām var novērtēt vai darbs bija vairāk vērts. Superīgi būtu, ja vēl saglabājies, tas otrs darbs ar 6.5.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Ja ļoti ļoti interesē varu nosūtīt personīgi, taču publiskai ķidāšanai neizlikšu, jo, lai arī pats studijas šobrīd pārtraucu un mani tas neskar, negribu, lai jebkādā veidā nāktos ciest ne maniem grupas biedriem, ne otrai grupai.

      Dzēst
  8. Līdzīgi tas ir arī citās universitātēs un fakultātēs. Ir labi pasniedzēji, ir slikti. Ir tādi, kuri prot pasniegt un tādi, kuri neprot. Žēl tikai, ka laika gaitā nekas neuzlabojas, bet viss paliek pa vecam.

    AtbildētDzēst
  9. Šeit vēl ir ziediņi.

    Divi kolēģi mācījušies RTU, viņu stāstīto paklausoties, LU šķiet saprāta valstība. :D
    Rakstam pievienojos.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Paldies! Vismaz kāds. :D

      Dzēst
    2. O, jā, kā RTU DITF absolvents, varu teikt, ka LU DF izklausās pēc izcilas mācību programmas un pat mācībspēki cenšas priekšmetus savilkt ar datorzinātni.

      Dzēst
  10. Man patiesi ir prieks par lietām, ko iemācījos DF bakalauros. Bet tas nemaina faktu, ka kursos, kuros ir slikti, tiešām "nekas neuzlabojas, bet viss paliek pa vecam". Daļēji pie vainas ir tieši tas, ka par to neviens nerunā. Vismaz gana sadzirdami, ne, jo burkšķēšana pie sevis par to, ka kāds kurss ir slikts ir bijusi vienmēr, bet jēgas no tā nav nekādas. Sliktāk ir tas, ka izskatās, ka jēgas nav arī no kursu aptaujas anketām. Vismaz to 6 gadu laikā, kuros esmu viņas apzinīgi pildījis, kursos, kuros ir slikti, izmaiņas ir bijušas precīzi nekādas. Katrs nākamais gads sūdzas tieši par tām pašām lietām, par ko iepriekšējais. Kopumā viedoklis gan man ir cits - uz DF ir jēga iet, un arī tad, ja gribi mācīties (3. un 4. kurss ar visām piedāvātajām izvēles iespējām bija ļoti ok) -, bet nu es ļoti ceru, ka cilvēku, kas sadzirdami pauž savu viedokli par lietām, kam būtu jāmainās, skaits palielināsies. Paldies autoram par rakstu!

    AtbildētDzēst
  11. Kā programminženierijas eksāmena galveno trūkumu redzu to, ka nav skaidrs, no kā tad beigās vērtējums radās - nebija skaidras vērtēšanas vadlīnijas vai vismaz norādīti galadarba trūkumi un pamatots, kādēļ vērtējumi ir tādi, kādi ir.
    Attiecīgi rodas sajūta, ka tas ir 100% recenzenta subjektīvs vērtējums, kas tieši saistīts ar to, vai pirms grupas vērtēšanas recenzents bijis pusdienās.

    Vienīgi neredzu jēgu atmesties no galadarba izstrādes tieši tagad - jā, līdz šim iegūtais ir bijis diezgan useless, bet tieši tādēļ aiziet tagad tiešām nozīmētu papist ieguldīto laiku. Plus, 3./4. gadā tomēr ir priekšmeti, no kuriem (cerams) būtu arī kāda jēga.

    Bet kopumā novērtējums par notiekošo ir sāpīgi precīzs. Māte kvalitāte indeed!

    AtbildētDzēst
  12. Izklausās aptuveni tāpat kā Vidzemes Augstskolā. Bet ja nopietni, tā ir visās augstskolās.

    AtbildētDzēst
  13. Jau apskatot bakalaura darbu kvalitāti, tad manuprāt, liela daļa darbu ir ar zemu kvalitāti un nekādu pievienoto vērtību

    AtbildētDzēst
  14. Labs raksts, malacis! Ļoti interesanti bija lasīt. Ir labi kursi, un ir bullshit kursi, kuri labāk netērētu studentu laiku.

    AtbildētDzēst
  15. Ieraugot matematiku, sapratu ka man tur laikam nav ko darit, matematika esmu pilnigs 0.
    Pec visa apraksta var saprast, kur valsts apmaksaa, tur notiek haoss, privatas universitatees ir viss OK ganjau..

    Kads var ieteikt kaut citu iznjemot RTU un LU ?

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Ieteikt citu augstskolu nemācēšu. Taču ieteikšu mācīties matemātiku - daudz, centīgi, rūpīgi u.c. Perfektā līmenī nav obligāti, protams.
      Un, lai nebūtu tik skumīgi, rēķinot tikai trigonometriskas šausmas vai to, kāds ir trīskaktu leņķis divu rotācijas figūru šausmīgā kombinācijā, iepazīt matemātikas daudzveidību. (Šeit, lai ieteiktu konkrētāku rīcību, man jāsāk daudz domāt.)

      Ja matemātikas nav, tad ir ļoti maz jēgas stāties un mācīties datorlietas jebkādā augstskolā.

      Dzēst
  16. Divas reizes mēģināju stāties LU. Bakalauros netiku iekšā un tāpēc aizgāju uz Ventspili. Maģistros aizgāju uz RTU, kur bija daudz lielākas izredzes tikt budžetā.
    Šis ieraksts remdina manu sāpi, kaut arī līdzīgi gājis gan VeA, gan RTU. Varbūt ne gluži tādā intensitātē un ne tik dramatiski, bet daudz kas jau arī aizmirsies. Darbos studijās gūtās zināšanas līdz šim noderējušas pagalam maz.
    Manā darbā papīra esamībai ir kaut kāda nozīme, jo tas ir kritērijs MS partnera statusa iegūšanai vai kas tml. Bet labu koderi paņemtu arī tāpat.

    AtbildētDzēst
  17. Nedaudz žēl par datorsistēmām, jo, kad es tur mācījos, tās pasniedza Rūmnieks, kurš bija reāli kruts čalis.
    Kopumā, es ne līdz galam saprotu autora neapmierinātību, labo kursu tomēr bija diezgan daudz un žēl ka nesanāca ietusēt ar Dosbergu, man ar viņu viss bija ļoti kārtībā.
    Vienīgais, ar ko es esmu klaji neapmierināts ir tas, kādu atzīmi man ielika par masīvi sūdainu bakalaura darbu, kam es pats būtu augstākais devis 2. Tas neko labu neliecināja par to, kādiem cilvēkiem ļauj absolvēties.
    Tāpat arī es neuzskatu, ka visam universitātē ir jābūt praktiskam pielietojumam. Akadēmiskām mācību iestādēm tomēr pamatu pamatos ir iemācīt mācīties, nevis mācīt tikai tās lietas, kurām dzīvē ir praktisks pielietojums.
    Angļu valoda gan ir jāizmet nahuj, jebkurš primitīvākais e-kurss ir labāks par to. Man angļu valoda bija jāapmeklē 2 gadu laikā 3 reizes - pirmajā un 2 sesijās, pasniedzēja sākumā pateica, ka cilvēkam ar A līmeni centralizētajā eksāmenā viņa neko nevar iemācīt. Vismaz godīgi. Bet bezjēdzīgi.

    AtbildētDzēst
  18. Uzslava raksta autoram. Domāju, ja DF studenti dzīvotu realitātē, nevis domātu, ka "viss ir labi kā pasakā, bet tie, kas domā, ka ir slikti, ir velna kalpi", tad arī kaut kas mainītos. Jūtu, ka vairāk par 2 gadiem šajā bedrē neizvilkšu. Vairāk esmu iemācījies lasot interneta resursus, nekā apmeklējot lekcijas un sekojot materiāliem (attiecas vairāk uz tāda tipa priekšmetiem, kā Programmēšana, OS, DSU utt.). Angļu valoda - joks.

    AtbildētDzēst
  19. spēcīgi un diezgan precīzi. par df daudz dzirdēts un dažas lekcijas dzīvē redzētas - atbilst diezgan precīzi. vēl pie gorbāna var uzzināt, ka "dažreiz mēs negribam lai tas lētākais uzvar un visus izčakarē, mēs gribam, lai uzvar tā labā firma. ne jau visur ir noziegums". un ka "tas nav no dieva, ko var intuitiivi uztvert". un ka maikrosofts ir drošāk, jo kods nav publisks un vecie darbinieki no astoņdesmitajiem raksta šifrēšanas produktus.

    ak, ja vēl postā būtu mazāk garumzīmju, komatu un citu kļūdu :)

    AtbildētDzēst
  20. Labdien,

    Paldies par izteikto viedokli.
    Derētu vēl tikai ierakstīt nesaņemtās budžeta stipendijas lielumu, kāds bija toreiz, kad studējāt.

    Un lūgums: lūdzu precizēt virsrakstu, jo tēma ir bakalaura studijas,
    Fakultātē vēl ir arī maģistrantūra un doktorantūra, kuras abas balstās uz zinātni,
    ar patiesiem lietpratējiem un entuziastiem.

    maģistranc ;)

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Nebija liels, 100eur vai kas tamlīdzīgs, vairāk biju sacepies par to, ka rezultātiem nav nozīmes, nevis nesaņemto naudu.
      Komantārs par studiju programmu vietā - cik nu esmu dzirdējis no bijušajiem kursabiedriem un citiem studējošajiem, ap 3./4. gadu paliekot jau arvien labāk.

      Dzēst
  21. Jā, kad mēs augām ...
    Pirms 40 gadiem RPI automātikas un skaitļošanas tehnikas fakultātē vispār NEKO derīgu neiemācīja, varbūt vienīgi matemātisko analīzi. Nevienam pasniedzējam nebija nekādas poņas ne par kompjiem, ne par programmēšanu. Galvenie priekšmeti bija "Komeinistiskās partijas vēsture" un "Zinātniskais komunisms", kuru pasniedza vēlākais Tautas frontes līderis Augstkalns.
    Motivācija tajos laikos bija papīrs un lai nav jāiet krievos.
    Nostalģiju uzsita, paldies par labo humoru, sevišķi smieklīgi bija par Gorbantu ;)

    AtbildētDzēst
  22. Kur var dabūt tos Gorbāna PDF ar atbildēm? Es arī tādus gribu :)

    AtbildētDzēst