trešdiena, janvāris 6

Mīna ōle Tutti!

Hejā mazie sasalušu picu un jocīgu brīvdienu fani.
Es esmu Somijā. Te ir smieklīgi.
Pirmdien es ēdu pusdienas mājās, un pēc stundām piecām es biju lidostā un man ir aizdomas, ka vēderā no pusdienām vairs nebija ne miņas, jo tur bija tāds kā savāds tukšums, kurš manuprāt nebija radies Ivara sliktās laika izjūtas dēļ. Ir forši, kad tu redzi, ka uz tikšanu neitrālajā zonā ir diezgan liela rinda, vārti veras pēc 25min un Ivars zvana un saka ka man ir jāgaida, un viņi ir pie vanšu tilta. Tā nikni biškiņ. Un tomēr, pēctam es laikam skrēju tik ātri ka kautkādā veidā tiku atpakaļ laikā, jo uz tikšanu lidmašīnā dabuju gaidīt vēl vismaz minūtes 30 un tas ir reāli daudz ja tev ir smaga soma un apkārt drūzmējas jocīgi cilvēki.
Tālāk viss bija diezgan neinteresanti, līdz brīdim kad es nosēdos Tamperē.
Tamperē ir smieklīgākā liedosta kādu es esmu redzējis. Ja viņu salīdzina ar Mālpils vidusskolu, tad Mālpils vidusskola ir kautkas reāli LIELS. Izkāpu priecīgs no lidmašīnas un aizrakstīju savai couchsurfing meitenei ka būšu centrā pēc kādām minūtēm 30 un saņemu pretī kautko ļoti jauku - "im sorry, this means you didnt recieve my message.. You cant stay at my place as im moving out tonight and everything is a big mess." - wtf? Ok, esmu prātīgs jaunēklis, un man ir rezerves numurs citai meitenei Somijā, tāpēc aizrakstu viņai. Ko viņa atbild?jā tieši tā - neko, telefons ir izslēgts
Tad es plānoju tikt uz centru. Ryanair autobuss maksā 6 eiro. Man ir 5. Uzminat cik bankomāti ir Tamperes lidostā. jā tieši tā - 0.
No lidostas līdz centram gan itkā ir tikai 10km, bet nu ir auksts, un izskatās ka no meža varētu iznākt lācis, un es galugalā neesmu nekāds pasaules ceļotājs Filips, kurš varētu ar divām pasmagām somām, no kurām vienai trūkst viens ritenis aizvilkties uz centru.
Bet patiesībā tajā brīdī es to nedomāju, es stāvēju pīpēju un smējos kā negudrs. Apgrozījos vēl pāris reizes, lai patiešām pārliecinātos par bankomātu neesamību un ATRADU vietu kur var maksāt ar karti par stāvvietu. Paldies. Nafig man bankomātu, ja es varu samaksāt par stāvvietu. Huiņa kautkāda.
Tānu es grozījos tik ilgi (3min) kamēr pie manis pienāca čalis un paprasīja vai es esmu apmaldījies. Pēc 4min es smēkēju viņa cigaretes, esmu sarunājis nakts mājas un gaidu autobusu kopā ar čali kura vārdu es vēl pat nezinu. Arī tagad es nezinu. Vienā brīdī viņš man teica, bet man te viss izklausās pēc "pērikāmiluksinotulāni" tā kā manu atmiņu man pilnīgi noteikti var piedot.
Viņiem, piemēram, liekas, ka es esmu pa pusei debils, jo es nevaru atcerēties savu ielas nosaukumu, kurš ir "Tuomiokirkonkatu" un kad to izrunā, tad nav īsti pārliecības vai man saka ielas nosaukumu, vai arī tas ir teikums pilnīgi par citu tēmu. PFF. Kurš gan to nevar atcerēties.
Jebkurā gadījumā kad es jau tuvojos centram, mana studentu meitene man zvana un ir satraukusies, jo bija kino un tāpēc uzskatīja par gudru izslēgt telefonu un bla bla bla bet jebkurā gadījumā viss ir smuki, un es varu palikt pie viņas. Tad viņa man saka "Tell somebody around there to tell you to get out at Hāmioskinūkūlikamipapsū". JEA! noteikti! Somi ir vienkārši pārāk smieklīgi. Rezultātā es izkāpu vienu pieturu par ātru un nu. Tur bija kluss. Vispār te ir diezgan ļoti kluss, ja neskaita vakaru pirms brīvdienas, kad visiem jāiet dzert. Nakti pavadīju pie Miilas, galīgi jauka un smieklīga meitene, lai arī bildēs izskatās pēc KREIZĪ sekretāres kura tev uzbruktu ar nazi kamēr tu mazgā traukus un viss tā jauki. Principā neko nedarījām un gājām gulēt. Viņa saka "If you get up early, inform me!" Smieklīgi! Tā es arī 1os naktī uz blakus gultu sūtu viņai īsziņu ar tekstu 'Hey sweetheart, im wide awake" bet laikam nav skaņa un nekāda informēšana nesanāk. Tad es gribēju rakstīt formālu vēstuli vai iesniegumu par savu nomoda stāvokli, bet nevarēju atrast pildspalvu un tas beidzās ar to, ka es noskatījso 4 Big Bang Theory sērijas un tagad man ir aizdomas, ka labākā spēle pasaulē ir "Rock, Paper,Scissors, Lizard, Spock". Lūk arī noteiktumi: "It's very simple. Scissors cuts paper, paper covers rock, rock crushes lizard, lizard poisons Spock, Spock smashes scissors, scissors decapitates lizard, lizard eats paper, paper disproves Spock, Spock vaporizes rock, and—as it always has—rock crushes scissors". ĪZĪ! iemācīšos noteikumus no galvas un iešu mācīt Miilai, savādāk ir aizdomas, ka es esmu atstājis pārāk labu iespaidu
________
Nākamajā dienā pamodos kautkad ap 11iem un Miila jau staigāja apkārt un bija informēta par to ka es biju pamodies. Apēdām kautko ko es pats nekad nepirktu, bet noteikti ja es tādas lietas ēstu brokastīs ikdienā, es dzīvotu 3reiz ilgāk, un gājām pēc atslēgām. Dabuju istabiņas atslēgas, atvilku mantas, un tagad te ir nedaudz nikni. Mēs esam 4 čaļi, viens ir Maiju no Honkongas, paīss, nedaudz apaļš un viņam arī ir fēns. Tad ir kautkas līdzīgs Džonatanam tikai savādāks vārds no Etiopijas un trešais čalis arī ir no Etiopijas bet viņa vārdu es arī neatceros, bet viņš lasa tik daudz, ka man pilnīgi noteikti var piedot. Viņi visi zin, kas ir Latvija, viens no Etiopijas pat zin kautkādus vēstures faktus drošvien labāk par mani par krievu okupāciju un tādām štellēm un visi ir KREIZĪ draudzīgi. Visi dživo vienā istabā, bet istaba ir tik liela, ka ja es būtu reģipsi paņēmis līdzi es varētu savai daļai mierīgi sienas aplikt apkārt un man vēljoprojām būtu normāla istaba. Vēl ir kopējā virtuve, kurā var iet sveicināties ar visādām meitenēm un lietot šķīvjus un krūzes un kafijas automātu mikreni un principā jebko, ja tev tā nav. Tur ir arī mana kafija, un es viņu vairāk uz istabu neņemšu, jo viņa izbira somā, un tāpēc es esmu nedaudz dusmīgs.
Noskatījāmies ar Miilu Up un bijām priecīgi, tad atnāca vēl divas somietes ar kurām jādzer alus un beigās aizgājām savākt 2 vācietes kuras abas sauc Maike un gājām uz krogu.
No sākuma tas bija kautkas ļoti pustukšs, tad es aizgāju uzpīpēt, atnācu atpakaļ, un principā nebija vairāk kur glāzi nolikt cik piebāzts viss bija. Viņiem ir kautkāds galīgi dīvains šots "Terva" vai kautkā tā, kurš reāli garšo pēc ugunskura. Nevis tākā dedzina, bet tā garša ir tāda ka vienīgais vārds kā to aprakstīt ir "ugunskurs" un vācu meitenes teica to pašu.
Tā diezgan normāli, tikai daudz cilvēki, tur kad pēkšņi vienā brīdī es attapos ka visi klīst kautkur apkārt, un viens iereibis Somu čalis jau kādas 20min mēģina ar mani kontaktēt. Es pieņemu, ka viņš arī skaidrā nav gluži angļu valodas pasniedzējs un tad vēl dzērums, un tā no mūsu 20min garās sarunas es sapratu 2 lietas - viņam ļoti patīk Jūrmala un viņš ir strādājis Spānijā.
Tad kautkādā brīdī es izlēmu doties mājās un izejot no tā kroga es secinu ka tur ir rinda LIELA. tāds nedaudz wow. Es laikam biju kautkādā somu kefīrā, un tagad varu justies kā Ella! DĒĒĒĒĒŽĒĒĒĒĒJ ELLLAAA!!!
Nesaprotu kā var stāvēt rindā uz krogu. Rindā var stāvēt pēc ēdiena, bet nejau lai tiktu krogā. Jocīgi, Jūs, cilvēki esat.
Šodien nav nekas, sataisīju kompi vācietēm, manā istabā ir 4 etiopieši, kreizī draudzīgi, bet runā savā starpā etiopiski, tāpēc es šiti neiznu kas notiek. Somiem ir brīvdiena tāda, ka principā vienīgais kas pilsētā ir vaļā ir McDonalds un Miila satiekas ar vecomammu un Maju negrib ārā iet, jo nu, cilvēkiem -20 grādos itkā esot nenormāli auksti un tā nu es te sēžu un izliekos ka rakstu eseju semiotikai. Ne īpaši aizraujoši, bet nu ko padarīs.
Izskatās, ka es esmu tik daudz sarakstījis, ka diezvai kāds tik tālu tiks. Skudruci tu esi pimpis. Es ceru ka tev jaunajā gadā bija reāli garlaicīgi. Tagad es vispār gribu uzrakstīt par Jauno gadu, bet tas būtu kautkā pārāk daudz.

Jebkurā gadījumā Kuldīgā ir smuki, pat ja tu nevienu nepazīsti, un ja ir pietiekams pālis tu vari diskotēt par jebko, sākot no Šrōdingera kaķa un beidzot ar "fotogrāfija - māksla vai tehnika" izmantojot tādus argumentus kā "AKDIEVS! es nekad mūžā ar tevi nepārgulētu!". Un es nezinu kā to var skaidrot paši Kuldīgas iedzīvotāji, bet 1. janvārī Kuldīgā izskatījās pēc pamestākās un spocīgākās vietas kādu es mūžā esmu redzējis. Amen.

2 komentāri: