otrdiena, maijs 17

DEAM subcultures.

Varbūt tu vēl atceries, es pirms nu jau gandrīz diviem gadiem rakstīju par kādu savādu fenomenu, ko novēroju savā draugu un nepazīstamo cilvēku lokā - DEAM subkultūru. Toreiz atbildes par šīs savādās subkultūras pastāvēšanas iemesliem un mērķiem man atklātas netika. Tieši otrādi - pēc sava ieraksta no mana draugu loka pazuda pilnīgi jebkādas pazīmes par to, ka šāda subkultūra jebkad būtu eksistējusi. Cilvēki izteica dažādas versijas - citi teica, ka šī subkultūra ir iznīkusi, citi tieši otrādi - uzskatīja, ka tā ielīdusi vēl dziļāk pagrīdē. Tā jau tā bija tik mazam ļaužu daudzumam zināma kultūra, ka to varētu saukt par Underground, ka tagad sanāk tā kļuva par underground underground kultūru. Es pats ieņēmu agnosticisku nostāju - man nebija ne jausmas kas tieši ar to noticis. Reizēm ejot pa ielu man pienāca klāt cilvēki un jautāja - "Valter, kas slēpjas DEAM pamatos?" un es teicu "Es ar to vairs nenodarbojos." un lepni slāju tālāk, kā Brūss Viliss jebkurā filmā, kurā viņš paziņo, ka ar kaut ko vairs nenodarbojoties. Ar laiku DEAM eksistence no mana prāta pazuda pa visam, tik reizēm man šķita, ka uz ielas aiz muguras sadzirdu kādu čukstam "deam", bet atskatoties samanīju tik tekstus uz sienas grafitti valodā, kuru tā arī nekad apguvis neesmu. Un tā mēs nonākam līdz mūsdienām. Es sēžu mierīgi darbā, kad pēkšņi man raksta Elvijs "šis vārds joprojām vēl eksistē." Es, protams, automātiski pieņemu, ka tiek runāts par vārdu "plencis" vai "ķesele" eksistenci, taču tam seko bilde. Man izbrīnā no rokām izkrīt pildspalva un palēnināti 400x reizes aiz muguras uzsprāgst konferenču telpa. KO TAS NOZĪMĒ? Vai DEAM team gaidīja lietu, lai iniciētu savu slepeno plānu? Kāpēc dzīvot pazemē tik ilgi un tieši līdz šim brīdim? SANDI BABAUSKI, es griežos pie Tevis visas sabiedrības vārdā - atklāj, KAS ir deam? Ko Jūs gribat? Kādi ir Jūsu plāni? Lūdzu, cilvēki, kas pazīst Sandi Babauski, un arī tie, kas nepazīst, rakstiet viņam, jautājiet, mēs visi gaidam atbildi. Vai tiešām mums vajadzētu sākt uztraukties par savu nedzimušo bērnu nākotni? Sandi, Tev ir atbildība sabiedrības priekšā!

Runājot par subkultūrām nesen darbā pacēlās temats - kas tagad ir Emo vietā? Es atceros, kā, kad man bija 15 gadu, bija modīgi sēdēt pie Origo ar kedām kājās un gauzties par dzīvi krāsojot melnus degunus un demonstratīvi krāsot ar flaumasteriem vēnas, lai pēctam bildes ievietotu draugos. Mūsu paaudze izauga, un kas tagad aizņem šo vietu? Hipsteri tam tā kā ir par vecu, kamēr Džastina Bībera fani šķietami ir jaunāki, un varētu būt ekvivalents tam kā es klausījos Backstreet Boys, vai gadus pirms manis tādā pašā vecumā Raimonds klausījās Spice Girls (ko viņš man apstiprināja sakot "Dont you wanna be my lover?" vai kko tādu). Man tiešām nav ne jausmas ar ko tagad nodarbojas jaunieši.

Atceroties savas jaunības gaitas, atcerējos arī to, kā kādreis nenormāli modē bija teikt “šizo”. Cilvēki bez absolūti jebkādas izglītības, jomā, kas ļautu klasificēt kaut ko, kā tādu, par šizo sauca visu, sākot no čirkainām meitenēm un filmām, un beidzot ar biezpienu. Tagad nu jau pāris gadus neesmu dzirdējis nevienu lietojam šo vārdu vispār. Nezinu. Mani vienkārši interesē vai šis vārds vairs netiek ikdienā lietots vispār, vai arī es vienkārši esmu izaudzis un cilvēki man apkārt tāpat, un mums nav ne jausmas kas notiek 15gadnieku ikdienā.

Vēl es varu pastāstīt kā man iet. Es vēl joprojām dzīvoju diezgan studentiski, un vispār man šķiet, ka cilvēks, kam ir bagāti vecāki, vai arī kurš studiju laikā nav no vecāku mājām izvācies vispār, kaut ko interesantu palaiž garām dzīvē. Pat, ja tas būtu siers, kuru Filips pagatavo no majonēzes un kečupa.

Mani diezgan uzjautrina mūsu dzīve. Vienu dienu es Filipam saku “Čau, es nezinu vai tu ievēroji, bet es laikam būšu izēdis visas tavas olas, jo man vienkārši nav naudas vispār.” uz ko man atbild “Nekas, atdosi kādreiz man zelta rubīnu kroni!”. Ja tas nav smieklīgi, es nezinu kas ir. Vēl mums mājas saimniece, kuru sauc Alfa, un kura mums sieviešu dienā uzdāvināja veļasmašīnu, tagad uzdāvināja arī ledusskapi. Stāv Filips pie viņa un saka “nez kas saldētavā? Varbūt mums tur ir gaļa?” atver un tur ledus. HAHAHA. Es nezinu, man šķita ļoti smieklīgi. Un ja tu domā, ka tas ir buržuju ledus, tad nē – paštaisīts. Tagad mēs varam ēst ledusmaizes, vai makaronus ar ledu.

Vēl es ilgi gulēju uz piepūšamā matrača, ka mar vien biežāk sāka parādīties caurumi, kā rezultātā es no rītiem mēdzu pamosties ar plakanu dibenu, un biksēs liku spilvenu, lai mani darbā neapsmej, līdz vienu dienu viņš saplīsa vispār (matracis, nevis dibens). Ko es varu pateikt? Dormeo reklāmas ir plika diršana. Es mēģināju pagatavot gultu no drēbēm un guļammaisa, un jā, es nevarēju aizmigt līdz 4iem rītā un biju nikns un gribēju kādu nogalināt, bet no rīta pamostoties melnbalts nebija NEKAS. Un tajā dienā pat lija lietus! Nopietni, es esmu gatavs tiesā liecināt, ka no rīta pamostoties uz kkā neērta un plakana, pasaule NAV melnbalta!

Kaut kā tā.

1 komentārs:

  1. Esmu ievākusi ziņas, ka šī DEAM subkultūra patiesībā nav nekur pazudusi. Patiesībā dārgie latvieši to ir latviskojuši, un tagad tā ir DĒM subkultūra.
    Tas ir kaut kā līdzīgi, kā ar 'krīzi', jo, cik noprotu, tādas Latvijā nav, šeit esot dižķibele.

    AtbildētDzēst